Wanneer je op internet op zoek gaat naar een product of informatie begin je bijna altijd met een het intypen van een zoekwoord. Op de basisschool leer je al uit een tekst steekwoorden te filteren. Het is hier in feite een voorloper van. De zoekmachine gaat voor je aan het werk. Als vanzelfsprekend. Voor een argeloze klant die op zoek is naar een product of informatie blijft veel in dit proces onzichtbaar. Van intypen tot de juiste website bezoeken en er een bestelling plaatsen is de wereld waar de SEO marketing specialist thuis is. Die weet welke regels, algoritmen, door google worden gebruikt om hoog te scoren in de rankings.
Naar de juiste doelgroep
Ongemerkt wordt er veel van wat we op internet doen opgeslagen. Daar wordt handig gebruik van gemaakt door bedrijven en instellingen. Met links en backlinks kom je bij het goede adres aan. Van de andere kant weet de online marketeer dat lang niet elke bezoeker relevant is. Alleen de juiste doelgroep bereiken levert winst op. Met een SEO organic search marketing strategie haalt een website de juiste mensen naar zich toe. Niet een groot aantal bezoekers telt dan, maar de juiste bezoekers die bij je willen kopen zijn van belang. Daar zitten de echte klanten die je kunt bedienen en waaraan een bedrijf geld aan kan verdienen.
Niet meer maar beter
Verfijning van je klantenbestand, zo zou je het kunnen noemen. Adverteren om hoog in de lijst van zoekresultaten te eindigen is een strategie. Met SEO en SEA marketing kun je beide sporen volgen om de klanten te bereiken. Afhankelijk van je wensen en noden kan een bedrijf kiezen voor adverteren. De ene doelgroep is gevoeliger voor advertenties dan de andere. Terwijl anderen gemakkelijker het spoor van links naar je website volgen. Een online marketeer kan met die wetenschap je internetverkoop verbeteren.